FitnessDreams!

The amount of food I usually eat during a day

Ni är många som bett mig skriva om vad jag äter under en dag, men även hur mycket. För mig varierar det en del. Vissa dagar sköter jag mig exemplariskt & vissa fuskar jag. Jag har jättesvårt att få i mig det jag borde vissa dagar och andra dagar kan jag äta non stop. Här nedan har jag staplat upp ungefär vad jag äter på en bra dag. Givetvis varierar det, men på ett ungefär :) Eftersom jag försöker att gå upp i vikt (eller behålla den vikt jag har åtminstone) så räknar jag inte kalorier slaviskt utan ser det bara som en bra sak om jag käkar mer än vad jag räknat med. Men med att käka mer menar jag käka mer bra mat - inte godis eller annat kaloristinn't. På måndagar byter jag ut allt animaliskt protein mot bönor & linser, veganpower så att säga ;).  /Many of you asked me to write about what I eat during a day, but also how much. For me its varying a bit. Some days I take care of my diet exemplary & some days I cheat (eating too little). I've a really hard to eat what I should some days and other days I can eat non stop. Below I have piled down about what I eat on a good day. Of course, it varies, but so you get a clue :) On mondays I change all my animal sources of protein for beans & lenses. Vegan stuff! :)

Frukost: 1dl (okokt) fiberberikad havregrynsgröt med 1 skivad banan, 1 liten näve valnötter,
1 msk jordnötssmör & färskpressad juice.
Träning: 1 proteinshake.
Efter träning: Äggröra på 3 ägg, fröknäcke, ½-1 avocado & grönsaksjuice eller havremjölk.
Lunch: Tonfisksallad (100g tonfisk & obegränsat mycket grönsaker) eller bananpannkakor (3ägg+1banan). 
Middag: 125-200g lax eller 200-250g kyckling, obegränsat med grönsaker samt 1-1½dl (okokt) bulgur/quinoa/råris. 
Kvällsmat: 1dl (okokt) gröt / grönsaksstavar doppade i guacamole eller en proteinshake. 

Breakfast: 1 dl (uncooked) fiber-enriched oatmeal with 1 sliced banana, 1 small handful of walnuts,
a tablespoon of peanut butter & fresh squeezed juice.

Training: 1 protein shake.
After training: Scrambled Eggs on 3 eggs, seed crispbread, ½-1 avocado & greenjuice or oatmilk. 
Lunch: Tuna Salad (100g tuna and unlimited vegetables) or banana pancakes (3egg + 1banana).
Dinner: 125-200g salmon or 200-250g chicken, unlimited vegetables and 1-½ dl (uncooked) bulgur/quinoa or rice.
Supper: 1 dl (uncooked) oat / vegetable sticks dipped in guacamole or a protein shake.

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas