FitnessDreams!

Friday fun @ gym!

Can't walk. Mitt motto för dagen, haha. Pressat benen/rumpan nästan 2 timmar på gymmet nu. Tur att bilderna på mig i benpressen blev minimala eftersom mitt ansiktsuttryck equals väldigt bajsnödig. Haha! Skoja bara :) Man ska ta i på gymmet. Skrika, pusta, flåsa, whatever. Man är där för att träna, eller hur? :) Om man vill slippa höra ljud från andras munnar rekomenderas bra hörlurar ;) Jag kan däremot bli rädd när folk släpper tunga vikter i golvet utan skyddsmatta under. Tror alltid att någon ramlat & gjort sig illa när jag hör det :s. Plus att jag tappar fokus, argh. Can't walk. My motto for the day, haha. Killed my legs/butt for almost 2 hours in the gym this morning. Luckily the pictures with me in the leg press is minimal because my facial expression equals very much need-to-poo. Haha! Just kidding :) You should take it all out in at the gym. Screaming, puffing or, whatever. We are there to work out, right? :) If you don't want to hear noices from others' mouths I recomend good headphones ;) I do become afraid when people drop heavy weights to the floor without protective mat underneath tho. I always think someone slipped and hurt themselfs when I hear that. Plus I lose focus, argh.

Mitt träningspass såg ut så här: 
Cable kickbacks (stående) 1x15 + 2x12 (viktintervall 15-25kg) 
Cable kickbacks (på bänk) 3x12 (15kg) 
... Obs, vikten är EJ viktig i dessa övningar - kontakt med rätt muskel är det som gör tricket. 
Frontsquats 3x10 (viktintervall 20-40kg) 
Benpress (maskinen på bilden) här började jag med en lätt vikt och många reps och stegade mig uppåt till en vikt jag orkade göra max 4 djupa press. Därefter gick jag till en annan benpress som inte lutar uppåt utan går rakt fram & körde 3x10 med ett ben i taget. Tungt! 
Liggande legcurl 1x12 + 2x10 + 1x6 (Stegrande vikt) Jag vet inte exakt vad vikten var eftersom det skrivs i siffror & inte kilo i vissa maskiner, och dessutom försöker jag att inte stirra mig blind på vikter utan kör det som antingen ger mig bäst kontakt, eller det som jag klarar max 10 reps på. 
Bulgarian Split Squat (med hopp) 3x10 per ben utan vikt. Min hatövning som jag brukar pressa ur det sista ur kroppen med. Även om man inte har hantlar i händerna är denna övning galet dryg.. speciellt efter ett benpass :P 
Liggande legcurl 1x4 (sjukligt tungt). 

My workout looked like this:
Cable kickbacks (standing) 1x15 + 2x12 (weight range 15-25kg)
Cable kickbacks (on the bench) 3x12 (15kg)
... Note, the weight is NOT important in these exercises - contact with the right muscle is what does the trick.
Frontsquats 3x10 (weight range 20-40kg)
Leg press (machine pictured) here, I started with a light weight and high number of reps and stalked myself up to a weight I could do only 4 deep reps with. Then I went to another leg press with no incline and did 3x10 with one leg at a time. Heavy!
Laying legcurl 1x12 + 2x10 + 1x6 (Ascending weight) I don't know exactly what the weight was because it is written in figures and not kilo in some machines, and moreover, I try not to stare myself blind on weights because I either go with a weight that gives me the best contact or what I can handle a maximum of 10 reps with.
Bulgarian Split Squat (with jump) 3x10 each leg without weight. My hate-exercise that I tend to squeeze the last power out of the body with. Even if you do not have dumbbells in the hands this exercise is crazy tough.. especially after a legsession:P
Lying legcurl 1x4 (super heavy).


Efter detta orkade jag knappt gå så vi åkte till thairestaurangen & käkade lunch :) /After this I could almost not stand on my legs so we took the car and drove straight to the Thairestaurant & got some lunch :)

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas